12 mars, 2009

Lite kort...

Ja, jag säger ju det... här kommer ett kort inlägg....
Men så skriver jag flera spaltmeter.
Men här kommer i alla fall ett förmodligen ganska kort inlägg från Frankfurt.

Jag var hemma över helgen och några underbara dagar extra. Det börjar bli så otroligt fint i huset nu. Tur att vi har så underbara vänner som hjälper till!! Utan dem skulle huset fortfarande vara näst intill i originalskick ;)

Jag hann med att rida lektion i lördags. Det gick sådär. Freyja var ofokuserad och seg. Inte alls som jag är van. På söndagen stack jag barbacka ut i skogen och bara mös. Det var lite halt men jag tog ändå en liten galopp och lite tölt. Men syftet med turen var att mysa, och det gjorde jag verkligen. Ut i fingertopparna!!

Igår morse åkte jag ner till Frankfurt igen, ska vara här till på fredag kväll då jag får åka hem igen.
Det är ett märkligt projekt det här. Ibland känns det som "nu är vi nog nästan på banan..." Och en timme senare får man panik över att det "bara" är ¨knappt sju veckor kvar innan "go live" som vi kallar det.

Igår var vi ute på projektmiddag, nästan hela svenska gänget. Jag tror att vi totalt är typ 15 pers här just nu. Finance är också nere nämligen.

Idag sitter vi och gör ytterligare tester, men idag har vi (eller kanske jag) 80 tals rally via youtube oxå. Jag tvingar stackars Christian att lyssna på alla nostalgilåtar jag hittar :D

Vi har lyssnat på lite Ebba Grön, Nationalteatern, Perkeles, Model X, Grace, Lili och Sussi osv...

I helgen är det såklart Melodifestivalen som hägrar! Sen åker jag ner igen på söndag och stannar ända till fredag.
Förmodligen lika dant veckan där på. Sen ser det ut som om jag får vara hemma helt i två veckor :)

Freyja får ta det lite lugnt, kan inte direkt köra hårdkörning med henne när jag bara är hemma 2 dgr / vecka. Det känns inte schysst.

Jag är helt galet avis på kursen som Annica ska gå och jag hoppas innerligt att det kommer fler.

Jag har i alla fall inte försvunnit helt från nätet, jag läser när jag kan, men är skitdålig på o kommentera...
Hoppas ni alla har det jättemysigt och att vi blir av med snön snart så vi får lite vår!
Kram kram!

5 kommentarer:

  1. Mmm så där kort blev det ;)
    Kul att få lite livstecken här. Och du, det går säkert fler tåg med tävlingskurser... *kramen*

    SvaraRadera
  2. Kul med ett litet blogginlägg, har saknat din uppdateringar i din blogg :)

    SvaraRadera
  3. Fy vad jobbigt att du måste ner dit så mycket :( Men skönt att du får vara hemma två veckor sen iaf :) *kramarom*

    SvaraRadera
  4. skönt med 2 veckors hemma sen.. :-)
    Fast det verkar lite mer stabilt nu? (sa hon som läst 1 blogginlägg lixom)

    Jag vill också mysa i skogen. Eller ja jag har inte ens så stor krav, vill kunna ta en promenad i snön.. Fast den hinner försvinna så..

    kramis på dig!

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du har en jättebra lön. Det borde man ha när man måste vara borta så mycket från familjen och hästen ;-) Läser din chef din blogg?

    Kramen
    Eva

    SvaraRadera