31 mars, 2009

Vårkänslor!

Ja, det är vår i Frankfurt. Det är vår på riktigt! det är 14 grader varmt och strålande solsken. Jag går ut och röker och njuter av solen i kortärmat. Lovely!

Systemet börjar i vissa ändar kännas ok, medans i andra är det fullt kaos.

Vissa saker fungerar toppen ena dagen, nästa dag har någon laddat över det med något som inte funkar. Känns sådär kul. Men men. Vi har ju ändå en hel månad på oss nu ;)

Var uppe i stallet i söndags med sonen, mamma och min brorsdotter. Dom fick båda borsta på Freyja som stod som ett litet ljus när de båda 2½ åringarna sprang runt henne och borstade överallt där dom kom åt. Sen bar hon dem försiktigt som om hon gick på äggskal. Hon är mysig min gumsa. Rasmus och Ida älskar henne.

Själv saknar jag såklart att rida "på riktigt" men det kommer väl tids nog. Det blir inga tävlingar i vår. Det får bli till hösten istället. Då jäklar säger jag bara! ;)

Var och kikade på Annica på tävlingskursen. Det sög inte alls i ridtarmen *fniss* när Annica hade ridit klart krävde jag att åtminstonde få skritta av Stjarna så jag fick åka lite häst.
Annica var jätteduktig och fick bra fart med väl vinklad bakdel på långsidorna :)

Sen var Inger och Tutan där också. Fina Tutis. Han såg jättefräsh ut! Pigg (kanske lite väl pigg tyckte Inger) och glad. Jag tycker han var skitsnygg! Men jag tror att kanske är det läge o påminna honom om att han är valack och inte hingst *fniss*

Nu ska jag ut o ta en cigg i det fina vädret!
Kramisar!

4 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter med en massa plusgrader! Ja, Tutan var verkligen in toppform, inget fel på självförtroendet där inte! :)

    SvaraRadera
  2. Lisa>> näe, det var verkligen jättekul och se honom! :D

    SvaraRadera
  3. Härligt med vår! Här är det oxå fint men det blåser på rätt bra...

    Tack för att du tyckte att vi var fina, alltid bra att höra :D

    SvaraRadera
  4. JIPPI ÄNTLIGEN VÅR...visst är det härligt. Har plus 10 grader här hemma just nu

    SvaraRadera