23 mars, 2009

Saker som skrämmer mig...

Det finns en del saker som skrämmer mig. Min mamma har en otäck synsk förmåga. Eller, otäck... jag tycker det är lite otäckt.

T ex så visste hon att jag var gravid innan jag visste det själv. Hon visste att jag skulle få en son, innan man ens kunde se hur magen såg ut...

Hon känner av när någon är sjuk eller ska dö...

När jag blev sjuk visste hon att jag inte skulle dö av det osv...
Jag skulle kunna berätta ännu mera, men det jag vill berätta om idag ger mig en klump i magen.

Mina föräldrar separerade när jag var jätteliten. Pappa och mamma hade endast sporadisk kontakt under min uppväxt, i princip bara när dom pratade om något som rörde mig.
Min pappa dog 2002.

Idag ringde mamma till mig och sa att hon tyckte jag skulle ringa till Farmor. Att jag kanske borde göra det idag. Det hade varit mycket konstiga saker sista tiden och i natt tror hon att min pappa var och hälsade på henne. Hon fick en känsla av att det rörde min farmor. (Mamma och farmor hade en nära kontakt tills mina föräldrar separerade)

På lunchen smet jag iväg för att ringa och småprata lite med farmor. Hon svarade inte, varken på hemnummret eller mobilen. Och eftersom jag känner min mamma blev jag såklart orolig. Jag ringde min farbror och frågade om han har pratat med henne på sistonde.

Han berättade att hon skulle in och operera benen idag. Han hade pratat med henne i söndags. Det är ingen komplicerad operation, det är några blodkärl i benen som ska vidgas. Men han berättade också att farmor har blivit mycket glömsk på sistonde. Hon är 82 år och har haft en del problem med hjärtat men det är opererat och inte skulle dom väl riskera att söva ner henne om dom inte trodde hon skulle klara det?!?

Som ni märker pratar jag inte så ofta med farmor som jag borde. Och nu kommer jag nog ha en klump i magen tills min farbror ringer och säger att operationen har gått bra - i morgon.

Jag hoppas hoppas hoppas att det bara var "operationen" mamma kände av och inget annat :(

Kramisar!

4 kommentarer:

  1. hoppas att det bara är operationen. Inte alls kul att vänta på operationsbesked. =(
    Tänker på dig raring. *kramis*

    SvaraRadera
  2. Hoppas det går bra, kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Oj jobbigt. Tänker på dig

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att du tycker det är otäckt.. Sånt där är aldrig kul. Hoppas på bra besked och att du får veta det så snart som möjligt. Hade du varit här så hade jag åkt iväg och kramat om dig!

    SvaraRadera