16 mars, 2009

Mercure...

Ja, jag är tillbaka på ett av hotellen jag bodde på i novemer. Mercure. Jag gillar det här hotellet mycket mer. Frukosten är bättre, sängen är ofantligt mycket skönare, dom tar ingen extra charge för roomservice och det finns badkar.
Förvisso finns det badkar på det andra hotellet också, men inte i rökrummen.

Här har jag där emot valt bort rökrum mot "superiour room" vilket innebär morgonrock på rummet, badsalt, tofflor, bodylotion, scrubsvamp, kaffebryggare på rummet, fri minibar osv.

Ibland får man helt enkelt välja ;)

Det som är possitivt med att ha ett "icke rökrum" är ju att jag röker lite mindre än annars. Det är så lätt att sitta framför datorn och jobba på kvällen med en cigg i mungipan hela tiden. Inte direkt hälsosamt. Vilket jag faktiskt märker av när det är dags att krypa ner i sängen. Någonstans där bortom dimman borde det finnas en säng, jag siktar ditåt ;)

Kaffemaskinen var ingen hit dock. Den har jag redan testat - såklart.
Minibaren - helt ok för min del. Läsk, juice och lite godis. Sen finns det två öl som jag inte kommer röra *Ryyys*

Sitter o väntar på min club sandwish som borde dyka upp när som helst. Har dragit igång lugna favoriter på streeming och tänkte väl lägga mig i ett bad med lavendelbadsalt och en bok om en stund. Jag kommer ha världens lenaste hud när jag kommer hem *fniss*

Jag hoppas ni har det bra där hemma i svedala. Jag längtar bara hem lite, men så har jag bara varit här ett dygn än så länge också.
Kramisar!

5 kommentarer:

  1. mmmm jag vill också ha mat skickad till mig, bara sådär.. Helst till sängen.. *fnissar*

    SvaraRadera
  2. Det låter rätt nice att bo på det där hotellet, om man gör det någon gång ibland.. Åh undra om jag kan beställa en Club Sandwich här med *ler* Massa kramar till dig!!

    SvaraRadera
  3. Och du, bra att du valde det där icke rökrummet! Puss ;)

    SvaraRadera
  4. Det går ingen nöd på dig i alla fall. :) Jag är inte avis ;) Själv försökte jag beställa godis till sängen hemma. Men det var lite dålig service på min rooom-service. Fick svaret: Ska du verkligen äta det? *fnissar*

    SvaraRadera
  5. Har du inte varit på Starbucks en vända än?? :)

    SvaraRadera