04 mars, 2009

Paniken infinner sig...

... Kom upp till kontoret och skulle kolla vad klockan var. Inser att min mobil inte följt med mig hela vägen från hotellet till kontoret.
Den ligger alltså förmodligen i taxin - som för övrigt körde som en blådåre - och ringer när vi försöker ringa på den.

Mindre troligt är att den ligger kvar på hotellrummet. Men jag har svårt o tänka mig det. Mobilen som är en av mina käraste ägodelar lämnar jag sällan bakom mig när jag ska gå någonstans.

Kollegan Christian som talar tyska flytande ringde till hotellet och bad dem kolla med taxichafförerna (shuttlebus som tillhör hotellet) dom skulle kolla och han ska ringa igen om 10 minuter.

Om den inte finns i någon av bilarna får han be dem gå upp och kolla mitt rum. Är den inte där får jag nog be mamma snabbt som ögat stänga av mitt nummer.

USCH! Panik! Min telefon!! Jag känner mig halv!
:(

Edit en dryg timme senare: Nu är den tillbaka! Den var i shuttlebussen... Phju! Min älskade telefon! <3

3 kommentarer:

  1. Skönt att den dök upp gumman

    SvaraRadera
  2. Ah så den är hittad? Jag förstå annars paniken.. Fy sjutton.. :/

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att du hittade den.

    SvaraRadera