10 maj, 2010

Härlig uteritt och ridlektion

Igår stack jag och Annica ut i skogen på kvällskvisten. Massor av tölt i olika tempon och några sträckor trav. Jag ställde inte så där jättemycket krav på Freyja dock på mig själv. Freyja gick som en dans och det kändes allmänt underbart. Vi töltade på i ett sjuhelsikes tempo en sträcka och jag satt och log med hela ansiktet. Jag tror Freyja var lycklig också, det kändes verkligen så härligt.

Vi roade oss med ökad trav ocks, jag ska försöka hitta var vi kan ligga utan att hon slår upp i galopp. Kul kul kul!

Ikväll har jag haft ridlektion för Isabell på Freyja. Det är bara typ 33 dagar till hon ska tävla. Hur kunde det gå så fort?! Nu får det bli lite intensivträning så Freyja lär sig att lyssna på Isabells mjuka hjälper. Inte helt lätt för Isabell med sin flugvikt att driva med sitsen eller arbeta med vikthjälperna.
Freyja testade henne en del och ville inte riktigt gå på spåret på ena halvan av volten, men tillslut fick hon till det. Det blev mycket tölt för Isabell coh Freyja så det finns en risk att Isabell har träningsvärk i morgon :)

Kanske kommer det upp en liten filmsnutt i Isabells blogg såsmåningom :)
Nu ska jag mysa framför CSI
Hoppas du har haft en mysig kväll!

1 kommentar:

  1. Mysig tur var det! Kul att Isabell skötte sig, jag får väl göda henne så hon blir lite tyngre på 32 dagar hihi

    SvaraRadera