09 maj, 2010

Kursat!

Igår var det kurs för hela slanten. Vi skulle vara där vid 10 tiden så strax efter halv 9 rullade vi ut från stallbacken. Hästarna gick på snällt hemma och stod lungt i transporten hela vägen. När vi kom fram slängde vi in hästarna i boxar och blev bjudna på fika i den fantastiska herrgården. Hembakade bullar och kaffe tillsammans med lite teori.

Vi red tillsammans allihopa första passet för o kolla av att alla grundläggande hjälper satt som dom skulle. Vi "skritttöltade" också en hel del. Kändes mest som en check av hur mycket vi kunde och hur mycket våra hästar kunde.
Efter lektionen "torrred" vi i stallet och jag fick mig några rejäla tankeställare. Stackars Freyja! Matte ska aldrig mer rida sådär!

Sen blev det lunch. Jag säger bara shit vilken god lunch!! Köttfärslimpa fylld med färskost och champinjoner, svampsås, kokt potatis och sallad. Jag åt så det rann ut ur öronen. Kaffe på det och en trevlig pratstund innan det var dags för mig o Annica o rida nästa pass. Nu var det lite mer fokus på tölten och visningstempon. Det var skitkul och jag satt mest och flinade. Fick bra tips och lite trix och en hel del uppmuntrande kommentarer från Lena.

Eftermiddagsfika i stallet med smarrig kladdkaka och sen när vi skulle hem hade Freyja nog bestämt sig för att hon ville stanna på Landsberga. Hon gillade lugnet och harmonin som andades i varenda vrå på gården. Faktum är att hon stod och sov i sin box och inte hade någon lust att gå ur den!?
Hon strulade säkert 15-20 minuter innan jag fick in henne i transporten. Men när hon väl gick in så var det hur lungt som helst.

Jag är verkligen sugen på en helhelg där ute, inte bara för ridningen utan miljön och maten!
Lovely!

3 kommentarer:

  1. Låter ju underbart. Man kanske bara kan åka dit och bo en helg och äta god mat ;-). Måste man kursa...

    SvaraRadera
  2. Vad hungrig jag blev ;) Skoj med något nytt ställe!

    SvaraRadera
  3. Mmm vi får köra en uppföljningshelg eller dag sedan :D

    SvaraRadera