28 maj, 2010

Självfallet!

Springer över till Höökan på lunchen, grått och trist ute och regnet ser ut som om det tänker komma vilken minut som helst. Väderprognoserna för i morgon hotar också med regn. Köper mig ett regnställ, en saltsten och lite hästgodis (förvisso gör jag kap här när dom har 20% rabatt på valfri vara och jag fyller mitt bonuskort - men ändå)
Går upp till lunchrummet och äter min lunch. Regnstället ligger tryggt i sin påse vid mitt skrivbord. Går ut o röker efter lunchen och vad händer? Molnen försvinner som i ett trollslag och regnet minskar på prognoserna för i morgon...

Jag undrar vad som hade hänt om jag köpt ett nytt regntäcke och ett paraply oxå? :P

3 kommentarer:

  1. Se till att ha med regnstället till tävlingen så kanske vi slipper regn där oxå :)

    SvaraRadera
  2. Spring till Höökan efter jobbet också och köp ett regntäcke till Freyja så kanske vi får sol hela helgen :-D

    SvaraRadera
  3. Vart hittade du att det blev mindre regn på prognoserna? Hos mig ser det lika ut :P

    SvaraRadera