06 maj, 2010

Mysig kväll

Idag stod jag länge och filade bort massa vinterpäls på Freyja medans hon stod och åt gräs i sommarhagen. Fick nog bort 2 lusekoftor tror jag :)

När jag väl kom upp till ridvolten kände jag att hon kändes lite bättre idag än i måndags. Inte alls lika bänglig eller stökig med bettet. Fortfarande inte helt eftergiven i högersidan, men bättre. Hon tjofflade inte lika mycket med huvudet heller.

Maria säger så mycket saker jag försöker tänka på när jag rider. Slut handen, lyft på höften si, lyft på höften så, tryck till med sittbenet där... Vila tyngden i stigbygeln så... öppna bäckenet... Jag blir ju helt kollrig! Klarar lixom inte av o tänka på allt på en gång. Men det kanske går in någon gång. Till min förvåning klarade jag dock av att lyfta på höften! Trodde jag aldrig skulle funka :)

Galopperade på volt gjorde jag också, massor :) DET tycker jag är kul! Äntligen har jag nått förra årets mål. Ett par varv går jättebra! Det var helt otänkbart förra året!

Efter ridningen "vägde" (mätte) vi hästarna och det visade sig att Freyja nog är tunnare än jag trott, 293 kg... Hon har börjat bli tunnare över ryggen och hennes aptit är inte toppen just nu. Men idag åt hon i alla fall ordentligt. Det värmde i mattehjärtat.

Förresten tror jag att jag har blivit "hästifierad" när jag går på trägolvet på jobbet med högklackat, så kan jag höra att jag inte är "helt ren i steget" *fnissar* Så, jag måste nog gå till kiropraktorn igen. Kan ju vara så att jag låser henne med någon elak höft eller nått...

Nu är det dags för en tidig kväll i bingen!
Kram kram!

7 kommentarer:

  1. Tror jag kiknar av skratt, inte helt "ren" när jag går på trägolvet. Snacka om att "takten" satt sig på hjärnan på oss...:-D

    SvaraRadera
  2. Har du provat med en halvhalt och driva direkt då kanske du får rätt takt på klackarna. Måste kolla hur min takt är i morgon ;-)

    SvaraRadera
  3. Ha ha.. ja - en annan har fullt schå med att checka Atlis takt, det där lät avancerat ;)

    SvaraRadera
  4. Du är en knäppis ;) Oren i takten *hihi*
    Jag tyckte oxå hon såg bättre ut igår.

    SvaraRadera
  5. Det är juh inte meningen att snurra till de..

    SvaraRadera
  6. Maria, klart det är :P Jag fokuserade på att driva mer än jag höll i och Isak gick kanon! :)

    SvaraRadera
  7. Åh vad skoj att ni galopperade på volt!
    du är en knasboll!

    SvaraRadera