03 juni, 2009

Bättre idag...

Idag märktes ingenting av något ryggont, jätteskönt!
Började med lite markarbete för att aktivera bakbenen mer, sen arbetade jag i skritt ganska länge i olika tempon och böjningar.

Försökte mig på o trava Freyja lika bra som min medryttare kan men det är bara o glömma. Jag får nog träna en hel del innan det ser lika fint ut.

Tölten var passtaktig som tusan och inte alls rolig. Flyttade i sidled, böjde och det blev lite bättre. Gav mig på lite galopp. Den gick mycket bättre, lätt i handen och nästan ända ut i hörnen. Åtminstonde i något av varven ;)

Efter galoppen blev tölten bättre också så då avslutade jag med att "T2'a" ner till stallet och sen promenera fram o tillbaka till brevlådan ett par varv.

Stretchade innan hon fick mat och masserade lite grann medans hon åt.
I morgon kanske jag ska se hur hon går med bootsen en sista gång innan tävlingen.
Ja, det blir nog bra.

Nu är det duschen som gäller!
Kram kram

3 kommentarer:

  1. Vad bra att hon inte visade något av det ryggonda ;-)

    Skickat ett mail till dig.
    Tjingeling
    Inga-Lill

    SvaraRadera
  2. Det verkar ju helt klart vara väderrelaterat, skönt :)

    SvaraRadera
  3. Lycka till på tävlingen! Jag håller tummarna och tänker på er. Kram Karin J

    SvaraRadera