17 juni, 2009

Jo då!!

Den finns där, och vissa dagar är den bättre än andra. Idag var en sån dag. Jag pratar såklart om traven! Jag kommer ha träningsvärk i magen av allt sittandes i traven idag.
Jag körde ett lite nytt träningsupplägg eftersom tölten blir lite passig nu för tiden.
Så jag började som vanligt med skritt skritt och lite mer skritt, lite öppna och lite sluta, o en o annan skänkelvikning. Sen lite trav på halvlånga tyglar. Sen in på volt och flytta sidledes, förböjd innåt.

Travade lite på volt, samlade ihop henne lite mer.
Sen galopperade vi lite innan jag ens funderade på att tölta. Vips var tölten knappt passig alls utan snarare fläckvis travtaktig. Töltade bara lite grann innan jag släppte ner Freyja i samlad trav. På volt går det bättre, hon håller traven så länge det inte är allt för mycket nedförsbacke på volten. Men i vänster varv går det ganska bra att trava på spåret också.

Annica och Linda mumlade något om att det är tur att jag ska tävla femgång och inte fyrgång, så dom slipper konkurrera med mig. Jag tror det var ett bra betyg *myser*

Galoppen gick också ganska bra för övrigt, även i vänster varv. Även om jag inte kan trycka ihop henne lika mycket i vänster varv - än!

Känns nästan lite tråkigt att åka iväg ett par dagar och fira midsommar, men min bästaste medryttare Elli tar hand om Freyja lite, och kanske kunde Annica ta med sig någon på en sväng i skogen på söndag. Vi får väl se. Annars kan hon gott vila lite granna skruttgumman.

Kramisar!

7 kommentarer:

  1. Ni var så duktiga idag :)

    SvaraRadera
  2. Det verkar gå bara bättre och bättre för er. Roligt när det är åt det hållet. :)

    SvaraRadera
  3. Hade missat din citat
    "Människor kan indelas i två grupper, en som går före och uträttar något och en som kommer efter och kritiserar."

    Mycket bra!

    SvaraRadera
  4. som sagt, tur att du tävlar femgång! sån där samlad trav har inte vi!

    SvaraRadera
  5. Nämen!!? Måste du träna så ihärdigt??! Jag ska ju tävla MOT dig.. Och med din häst mot min häst, *fnys*, det här kommer inte sluta lyckligt för mig.. Eller jo, men då kommer inte jag till final men min elev gör det.. :-D

    SvaraRadera
  6. Annica>> Tack gums :)

    Dannie>> Visst ÄR det ett bra citat, passar mig som handen i handsken

    Linda>> Gulle du, inte vi heller så ofta :)

    Anna>> Nå ja, man ska ju få dubbla poäng för den där passen också... :P

    SvaraRadera
  7. Kul Madde att det går så bra! Men det var ju bra att du tävlar femgång, slipper man som sagt var konkurrera med dig ;) Trevlig midsommar, så ses vi!

    SvaraRadera