28 juni, 2009

Bilder...

Jag har tittat på bilder tills ögonen blöder. Medryttar Elli var uppe i stallet idag och fotade när jag red. Hon fick några bilder på Annica och Mite också, men en sådär drygt 700 var på mig... Det finns alla sorter. Men några tycker jag jättemycket om.

Jag tänkte jag skulle bjuda på två idag.


Tölt (jag vet, hälen!!)
Foto: Elli

Markbunden men ok trav
Foto: Elli


Dagens lektion gick jättebra, Freyja var inte alls lika tjurig som tidigare i veckan. Lite grisepassig i början men det blev snabbt bättre. Traven blir starkare och starkare och idag var galoppen bäst i vänster varv. Tänk vad det kan ändra sig?

Elli fick rida en kortlektion också. Jag vill att hon får lite kläm på tölten, så hon vet när hon ska låta Freyja tölta på i skogen och när hon behöver korrigera henne så hon inte lallar runt i grisepass.
Min medryttare är en duktig ryttare och det tog inte lång tid innan hon fått kläm på hur det fungerade med tölten.
Hon rider en sån där "Larwig" tregångare annars ;) (Hästen hon rider kallas Larwen ibland så inte någon tror att jag är hästrasist)

Efter lektionerna tog vi det sedvanliga badet. Vi badade rätt länge den här gången. Det var jätteskönt när man väl doppat sig och jag tror Freyja njöt lika mycket som jag och Elli.

I morgon blir det ridning och träning av Maddes tajming och kropsspråk senare på kvällen.
Kramisar!

4 kommentarer:

  1. Jättesnygga bilder! Kul att det går så bra med traven. Det kände jag oxå när jag var ute med henne i skogen, att traven blivit mycket stabilare. :)

    SvaraRadera
  2. Vilken flott häst! Nu måste jag ut till Hrisse och tokträna om man ska ha nån chans på lördag ;)

    SvaraRadera
  3. Jag vill inte tävla mot dig i femgången!!!! Det är fuskigt att ha så bra benlyft på sin häst..

    SvaraRadera