24 juni, 2009

En kortis...

... Igår stod lastträning på schemat och jag fick många "aha" och "Jasså" uppleveler när jag stod brevid och tittade. Många gamla myter slogs i spilror och jag fick lära mig att göra på ett nytt (eller snarare annat) sätt. Eller, jag fick lite nya verktyg att jobba med tills nästa gång.

Som tur var var Freyja inte på "Ok vi går in i transporten humör" det hade ställt till det lite. Hon passade på att vara envis och visa de flesta (alla??) sina knep för att slippa ifrån att gå in i lådan. Och trots att syftet med kvällen inte var att hon skulle gå in i lådan var hon inne i den massor av gånger.

Otroligt häftigt att se Freyja "tänka" (fast hästar inte tänker ;) ) ut en lösningar på problemen hon stod inför.

Tack Pelle och Lisa för tipset om denna otroligt fashinerande människa! Jag har till och med drömt om honom i natt :)

Jag hoppas det inte dröjer allt för länge innan han kommer nästa gång :D

Kramisar!

6 kommentarer:

  1. Nu blev jag nyfiken. Kommer du till stallet ikväll så måste du berätta. Alltid kul att lära sig nya saker. Vet aldrig när man kan ha användning för det. Vill veta mer...:-)

    SvaraRadera
  2. Såklart jag ska till stallet ikväll, jag har ju fått läxor :)

    SvaraRadera
  3. Gud vad kul Madde, jag visste att du skulle tycka han var bra! :D Nu kommer allt att ordna sig, du får berätta mer på lördag. :)

    SvaraRadera
  4. Jättekul att det gick så bra Maddi! :)

    SvaraRadera
  5. Whii va kul! :D Snart är det tävlingsdags dessutom! *whiii* Kram!

    SvaraRadera
  6. Jättebra Maddi! Nu ska du se att du skickar in henne snart. Då har du snart glömt all frustration. Min Frenja har skött sig bra på vår träning, men börjar hon strula igen så kommer jag be om guruns telefonnummer.

    SvaraRadera