09 juni, 2009

Stormur vår lätt 2009

Hade skitsvårt o sova och var hyfsat trött på morgonen, Freyja verkade där emot ha sovit gott för hon var rätt laddad. Redan på veterinärbesiktningen brallade hon runt och tyckte att två studs och ett hopp var bättre än trav. Lyckades lite bättre på andra försöket tack och lov.

När det var dags att rida fram var hon så laddad att jag inte ens hade lust att hoppa upp för än vi var framme vid framridningsbanan. Hon hoppade, studsade och snurrade som värsta vildhästen. Elli skrattade gott men jag var mottligt förtjust.
För att få ordning på tölten brukar jag behöva galoppera lite annars blir hon rätt passtaktig, men jag hade ingen som helst lust att rida iväg från de andra hästarna. Hon var som o sitta på en kruttunna! :S

Vi töltade och travade och värmde upp med sidförande och volter. Sen när det var vår tur att gå in så var hon som jag förväntat mig - passtaktig till tusen.

Traven var väl ok, förutom alla töltuppslag. Men jag tror att traven var rätt ok när det väl var trav.
Skritten var en aning för trippig och ojämn. Hon var ofokuserad och hade fortfarande för mycket energi som jag inte lyckades kanalisera rätt.

Galoppen där emot, det var nog den som Freyja väntat på. Rätt galopp på en gång och efter ungefär 30 meter slutade hon hänga i tygeln och började lyssna och gå ner i form. Jag kände hur hon tog i ordentligt. Dock hade jag nog lite lång innertygel, för hon gick hela tiden och sneglade på publiken vilket förmodligen drog ner poängen lite.

Efter en genomrotning av alla papper och bilen kan jag konstatera att jag uppenbarligen slarvat bort kommentarerna.
Men jag kommer ihåg några
Traven 3,0 - töltuppslag x flera
Galopp 6,0 :D

Det kan hända att dom ligger i ryktväskan, annars vettetusan var dom har tagit vägen, Annica?? Vet du?

Nu ska jag sätta mig o kika igenom mina gamla poäng och se vad jag "skulle" kunna komma upp i om jag kollar alla mina maxpoäng :)

3 kommentarer:

  1. Jag tror nog att dina kommentarer ligger här hos mig :)
    Du får helt enkelt göra ett inlägg till.

    SvaraRadera
  2. Verkar som har ärvt en del av sin mamma. Hon kunde också bli helsnurrig ibland.:-) Det blir bättre med åren, om det kan vara en tröst.
    Kram Karin

    SvaraRadera