10 november, 2008

Frankfurt Del 1

Jo då, nu är det dags igen. Jag sitter på ett skabbigt hotellrum någonstans i slummen i Frankfurt. Business trip som det så fint heter. Jag är trött som en bäver och ska snart krypa ner i den tillsynes stenhårda sängen. Jag har inte ens vågat känna på den för jag är rädd att den är lika hård som den ser ut. Det sista som överger en är hoppet va?

04:20 ringde klockan i morse och jag var inte helt pigg när taxin kom 30 minuter senare för att ta mig till Arlanda.

Satt och sippade på en kopp kaffe i bilen och försökte vakna till liv. Den hjälpte inte, så när jag tagit mig igenom säkerhetskontrollen sprang jag till närmsta cafe och köpte en stor Caffe Latte. Zippade på den medans jag strosade genom taxfree butikerna utan att handla ett enda dugg.

Väl på planet visade det sig att vi var 30 minuter försenade innan vi ens kommit ifrån gaten - Skitkul! *inte*

Svepte väl en 3 koppar äckligt flygplanskaffe på vägen ner och var väl ialla fall hjälpligt pigg när jag kom till kontoret där vi skulle ha workshoppen.

Hällde i mig en sådär 2-3 koppar till innan det var dags för lunch. Ja, Samsungkontoret här i Frankfurt är rätt maffigt, stort och högteknologiskt. Lite skillnad mot våra små fisiga inhyrda lokaler hemma.

Jag skulle tro att jag totalt under dagen har hällt i mig lite drygt 3 liter kaffe och säkert 2 dl vatten. Det är en bra jämnvikt va? ;)

På kvällen for vi iväg till en liten skabbig restaurang någonstans djupare i slummen, verkligen ingen trevlig stad det här, för att äta äkta tysk mat. Det var pumpasoppa till förrätt, någon stor grillmixtallrik med får gris och nått odeffinierbart och såklart korvar. Helt ok var det iaf, men jag lät bli surkålen!
Lite glass lyckades jag lura till mig till kaffet också :)

Sen efter många turer med busschafören så gick han äntligen med på att köra till rätt hotell (hyrd buss som hade fått lite fel info, ingen av de som var på restaurangen bodde på det hotellet han fått order om o köra till)

Så, nu sitter jag här och funderar på om det inte är dags o gå o sova, jag hoppas att frukosten imorgon slår mig med häpnad, för jag är faktiskt hungrig redan nu. Och jag ångrar bittert att jag inte köpte godis på taxfreen, för jag törs inte ens gå ut på gatan här, då går jag vilse och försvinner i djupaste frankfurt eller nått...

Skriver väl en rad i morgon oxå... då kanske jag ska berätta om mailet jag fick idag ;)

Kram kram!

4 kommentarer:

  1. *kramar om*
    Det kan ju inte bli värre i alla fall ;)

    SvaraRadera
  2. Men det låter i alla fall lite mer organiserat om man jämför med när du var i Korea ;)

    SvaraRadera
  3. Tänka sig att det alltid ska vara nåt :)

    Nu blev jag nyfis, vilket mail? *tittar på Maddin*

    SvaraRadera
  4. Annica>> Näe, det blir det förmodligen inte... hoppas jag...

    Lisa>> Ja, visst är det det, lite bättre utbildning är det faktiskt.

    Ammi>> Har bloggat om mailet nu... :)

    SvaraRadera