11 november, 2008

Frankfurt del 2

Jo då, sängen var precis lika hård som den såg ut. Och det är rätt värdelöst med bara tysk tv, förutom CNN som jag hittade på kanalplats 89 eller nått... Det går inte heller att dra för gardinerna ordentligt, för dom är lixom förkorta. Men å andra sidan är dom rätt genomskinliga, så det spelar väl egentligen ingen större roll.

Det var lite störande med billyktorna som for förbi fönstret halva natten och att glatt vinka naken till grannarna imorse. Men jag överlevde det också - frågan är om grannarna gjorde det??

Frukosten där emot!! Den var superb! Jag började dagen med massor av kaffe, melon av olika sorter, fattiga riddare och nötkräm och choklad på mackorna! Redo för en dag till i ett trångt konferensrum!

Igår kväll sa dom att bussen skulle gå 08:30 till kontoret - dom hade fel. Bussen gick 08:00 dvs innan jag ens fått i mig min första kopp kaffe. Så, jag och en sådär 6 personer till tog taxi till kontoret istället.

Det var väl en hjälpligt givande dag idag ialla fall. Jag kunde dessutom vara ute på nätet lite då och då. Det gör ju dagarna lite lättare.
Lunchen var sådär, bukfylla utan smak mest men jag blev mätt i alla fall.

Efter jobbet hade jag planerat shopping med Sameena från UK, med följde även Natalie, också från UK.
Dock blev det som vanligt för mig. Jag hittade ingenting! Jag tafsade en del på en tröja på - håll i er nu - NewYorker!! Den kostade 4,95 eur, dvs nästan ingenting. Men jag köpte den inte. Sameena och Natalie hittade lite tröjor och annat skojs, men sen gick vi till en Kinarestaurang istället.

Där åt vi väl för 8 pers åtminstonde. Vi delade på 3 förrätter och 3 varmrätter... Men det var MYCKET mat. Jag såg nog ut o vara i 6 månaden när vi rullade ut där ifrån 92 eurosar senare.

Vi satt på restaurangen i drygt 2 timmar och det är i sånna här lägen som jag känner att jag kankse inte är så vass på engelska som jag vill tro. Många vardagsord som jag saknar men det gick bra ändå.

Kom tillbaka till hotellet vid 22 tiden och jag ska väl strax krypa ner o kolla på CNN i den fantastiska sängen.

I morgon får jag åka hem! Jag landar 18:15, så jag hoppas jag hinner gosa på sonen innan han somnar!

Kramisar!
~M

2 kommentarer:

  1. näää New Yorker, det menar du inte ;)

    SvaraRadera
  2. *hahaha* Jo, tänka sig att dom hade en butik här oxå... :P

    SvaraRadera