17 november, 2008

Frankfurt del 3 (eller är det 4??)

Så, det är måndag kväll, första dagen är avklarad.
Hotellrummet är underbart (inte jämförtbart med något förstaklass hotell dock, men jämfört med det jag bodde på i förra veckan... )
Jag får plats med 2½ av det gamla rummet i det här nya.

MEN det är klart jag har åsikter. Kaffet på det här kontoret?! UÄCK! Det är så utspätt och klent så man ser botten i en stor kopp! Det ser mer ut som the än kaffe... jag ångrar bittert att jag inte tog med mig mina pulverkaffe ner den här vändan.

Nå ja, sånt är livet. Dom har fantastiskt goda kaffekarameller istället, så jag får väl suga på dom. Fram emot eftermiddagen försökte dom byta ut allt "vanligt" (läs blaskigt men iaf med en gnutta koffein) mot decaf!! Vad är det för stil?? Jag letade upp första bästa tysk och frågade om dom inte kunde fixa lite mer "riktigt" kaffe.

När vi kom tillbaka till hotellet var det några av mina dåraktiga kollegor som skulle ut o springa en sväng (?!?) Hur hamnade jag i det här landet med massa sportfånar?! Vi gjorde upp att min närmsta kollega skulle höra av sig på msn eller sms när dom var tillbaka så skulle vi leta upp något ställe o äta.

Så, när jag loggade på burken vid 19:30 tiden såg jag till min förvåning att han var tillbaka. Eftersom jag var vrålhungrig skickade jag ett mess och frågade om när och var... Varpå han erkänner att dom alla beställt upp thaimat till sina rum och han satt och åt... BUSSIGT!!

Så, nu är jag lagom grinig. Jag har beställt upp en hamburgare från roomservicemenyn, eftersom jag är snål tog jag det billigast på menyn och inget o dricka till. Dom här nötkrämsskakorna jag har köpt till Micke är rätt frestande.

Så, jag kanske skriver en rad till när jag är mätt o belåten och på bättre humör ;)

Aus Wienerschnitzel!
(hotellet om du är nyfiken Mercure Ost Hotel, Eschborn )

1 kommentar:

  1. Du, det var INTE schysst...
    Skulle blivit skitsur

    SvaraRadera