24 november, 2008

Snö...

Jag behöver inte berätta vad jag tycker om snö egentligen... visst kan det ha sin tjusning, men för det mesta leder det bara till problem och äckligt slask och glashala vägar...
Så här ser det ut hemma hos oss just nu...

Micke tog sig inte till jobbet idag utan fastnade i snön halvägs ner till stora vägen. Under tiden som han gick hem för o hämta en skyffel hade vägen blåst igen bakom honom också. Det blev till o ringa traktorn. Så, nu har vi en ny "plogargubbe" och bilderna ovan är tagna efter att han plogat vägen. Micke har lyckats få upp bilen till våran parkering igen i alla fall.
Jag skulle ju ändå vara hemma med Rasmus idag, så för min del blev det inte så stor skillnad, mer än att jag fick sällskap av Micke också.
Jag hoppas det ger sig så jag kan åka till stallet ikväll.
Kramisar!

4 kommentarer:

  1. Åhhh så vackert! Här snöar det rejält också, men driver mest ihop, fast vi har inte på långa vägar fått så mycket som ni.

    Japp här pysslas det på hög nivå..*fnissar*
    Har ju fortfarande några kort kvar å fler på väg, kanske skulle ha nått..*flinar*

    SvaraRadera
  2. Jättevackert, håller med Anonym där )

    SvaraRadera
  3. Vackert men inte så lätt att navigera i :) Det är nu man verkligen äääääälskar att bo på lanet, not :)

    SvaraRadera
  4. Det må vara hänt att det ser fint ut genom fönstret och att det är mäktigt tyst att gå omkring i... Men fy bövelen för detta!
    Det kan väl komma lite lagom, i omgångar lixom...
    :S

    SvaraRadera