03 november, 2008

Härliga helgturer

Både lördag och söndag har jag och Freyja varit ute på långa mysturer med Annica och Stjarna.
I lördags red vi ner till Rosersberg och i söndags ner till Oxunda gård.

Båda turerna landade på drygt 1½ timme.

Det var strålande solsken och sådär härligt kallt. Hästarna var pigga och frammåt och njöt som vi, av den begynnande vintern.

Freyja börjar bli bättre på att minska tempot i tölten, något som inte är helt lätt annars. Men framförallt igår gick det riktigt bra. Men får hon välja så är det fullt ös medvetslös.

I lördags bjöd hon även in till en rätt bra pass, så pass bra att Annica kunde galoppera brevid (inte i någon världsafart, men ändå! :) )

Annica var världens gulligaste och kom upp tidigt tidigt eftersom jag hade morgonfodringen. Annars är det inte så ofta någon pallrar sig upp så tidigt när man har hela dagen på sig. Speciellt inte när man hade värsta asroliga halloweenfesten på fredagskvällen :P

Så, världens bästa Gurly, tack för en underbar, nästintill helhelg med dig! *PUSS*

I lördags städade jag ur boden på en sådär 10 kg gammalt skit. Nudlar som gick ut 2003 osv. Sen tömde jag även ur garderoben i boden där jag hittade en tygpåse full med borstar som det stod Marie på. Jag vet inte vem Marie är, det har inte funnits någon Marie där sen jag började vara på hugget 2003... Hmm...

I söndags sopade jag ur stallet, torkade av bänkarna och sopade upp ett par ton skräp i foderkammaren. Vi har ju gammalt "stockgolv" där så det samlas ju en del även om det ser rent o fint ut.

Näe, nu kanske jag ska ta o jobba lite...

På återskrivande!
(kanske kan Annica bjussa på någon bild från i helgen?! )

3 kommentarer:

  1. Ja visst är det härligt när man hittar mat som näst intill kryper ur skåper/kylen själv...

    Vad trevlig Freyja ser ut, speciellt på Gummi-bilderna!
    /Malin

    SvaraRadera
  2. Låter som ni haft det tokmysigt :) Och vad duktig du är som städa så mycket.
    *kramarom*

    SvaraRadera
  3. Mmmm ska försöka skicka in någon bild från i helgen.. typ ikväll blir det nog :)

    Myspys var det i alla fall :)

    SvaraRadera