10 januari, 2009

Antiklimax

Jag hade högflygande planer om dagens tur till stallet! Jag hade fått för mig att jag skulle longera, försöka hjälpa Freyja att stärka galoppen utan mig som obalanserad amöba ovanpå.
Jag tänkte longera med boots fram och lösa inspänningstyglar.

Jag kom till stallet, bar in den nya säcken müsli, sprang upp till volten för att kolla underlaget. Mjukt o fint med 4 plusgrader ute. Perfekt!

Sprang ner igen och gjorde mat medans Freyja stod och tittade på mig vid grinden hela tiden. Vad höll matte på med egentligen, springa fram o tillbaka sådär.

Gick ut o skulle hämta henne och vad ser jag? Tre skor. TRE?! Freyja har tappat en sko igen! Den andra fram den här gången. *suck* Roade mig med att borsta ur manen och svansen ordentligt och hade i pälsglans så det blev riktigt uttovat. Freyja skötte sig rätt bra med sprayen, jag fick till och med spraya pannluggen. Så det var ju bra. Men det blev inte mycket till longering inte. Jättetråkigt! Jag som var så taggad! :(

Gick ut i hagen och letade efter skon och hittade en rätt fort. Men när jag spolade av den såg jag att det var en 00'a, Freyja har ju 0x3. Så jag fick gå ut och leta igen, men hittade den inte.
Karin gick ut en stund senare och hittade den i alla fall. Tack för det Karin! :D

Kan inte riktigt bestämma mig om jag ska ringa Angelica och hoppas att hon kan komma fort, eller om jag ska hålla tummarna för att Tony faktiskt har vägarna förbi i början på veckan. Vi får väl se.

Freyja blev i alla fall nöjd med att bara bli pysslad med och sen få mat.
Men hon ska inte tro att hon kommer undan min planerade galoppträning! Innan året är slut ska vi kunna galoppera på volt! Sådetså!

6 kommentarer:

  1. Trist med tappsko.
    Det är klart ni ska galoppera på volt innan året är slut... :)

    SvaraRadera
  2. Tråkigt Madde, men vilken fin header du har gjort! :)

    SvaraRadera
  3. Tur att den hittades iaf :D

    SvaraRadera
  4. Annica>> Absolut! Övning ger träning ;)

    Lisa>> Tack! :D

    Ammi>> Ja, Karin är en bra letare :)

    SvaraRadera
  5. Hade skrivit ett långt inlägg som bara försvann. Typsikt!
    Ja det var nått om att jag känner igen amöbastuket och att jag inte gillar tappskor och att du inte ska ge dig, ni kommer ut och kan longera. Suck! Var hittar ni smilegubbarna?

    SvaraRadera
  6. Eva> Typiskt! Varför är det alltid så? När man skrivit massor försvinner det? *muttrar*
    Smajlisarna, är ett script jag lagt in. Gör du en vanlig smily, som den här :') fast utan ' så blir det en glad en. Finns flera. ;)

    SvaraRadera