29 januari, 2009

Ridhuset!

Snälla Annica följde med upp till ridhuset igår. Ridskolans lilla ridhus där det oftast är en aning för djupt och tungt underlag. Men igår blev vi positivt överakade! Det var faktiskt ovanligt hårt underlag.
Vi frågade tjejen som red när vi kom in om dom lagt om underlaget. Men så var det inte, deras harv var dock trasig så dom hade inte harvat på länge. *fniss* Vi tyckte i alla fall att det var ett strålande underlag. Och det bästa av allt - ingen is! :)

Freyja skötte sig galant! Förmodligen var hon lagom uppvärmd efter att ha varit ute o busat i skogen med kompisarna - utanför hagen - och sen promenaden upp till ridhuset.

Jag behövde verkligen det här. Hon var pigg och glad och sammarbetsvillig. Tölten var knappt passtaktig alls och vi lyckades nästan galoppera runt flera varv i ridhuset. Med lite passinslag på kortsidorna. Ja, i höger galopp åtminstonde. Men det är så gott som något! Man måste ju börja någonstans ;)

Jag tror jag fick till en hyfsat fin trav också. Hon (eller jag kanske) blir säkrare och säkrare med traven och vi lyckades göra en liten sidoförflyttning i traven - i båda varven!

Dock måste jag lära mig att känna av bättre när hon håller på o blir framtung i tölten, för annars så vips - är det trav.

Jag är så nöjd! Äntligen känner jag lite ridsug igen. Våran isiga volt har gjort att jag helt tappat skridskorna... eller nått ;)

Nu ska jag jobba lite och sitta och mysa över att det gick så bra igår!!
*glad*

Kram kram!

2 kommentarer:

  1. så najs..

    Åh vad jag vill stoppa näsan mot en lurvig hästhals och bara stå så och sniffa. =P

    SvaraRadera