26 januari, 2009

Ny vecka - Nya tag!

Ja, vad är det för vits att deppa ihop? Det kan ju inte gå sämre än åt pipsvängen, och den svängen har jag ju redan klarar mig ur en gång... Så det ordnar sig nog.

Idag har jag fått ofantligt mycket gjort.
¤ Adressändrat
¤ Sagt upp elen
¤ Sagt upp sophämtning
¤ Sagt upp slammtömmningen
¤ Ändrat försäkringarna
¤ Sänkt priset på bilen på blocket
¤ Träffat banken
¤ Bokat lastbil
¤ Bokat upp en flytthjälpare till

Ja, så har jag hunnit med att vara på en massa möten och jobbat också.
Där emot hade jag ingen ork kvar när det var dags att åka till stallet. Huvudet bultade och bråkade till o från hela dagen. Dessutom är det fortfarande tråkig isgata ute. Jag sätter mitt hopp till onsdag istället. Anna, om du läser det här får du ha lite överseende med att vi inte tränat så mycket på läxan sen sist ;)

Fick en trevlig överraskning på banken också. Det blir "billigare" än vad jag räknat ut. Så, när vi väl betalat alla extrakostnade för flytten och kommit i ordning och fått "vardagsekonomi" igen i nya huset, då borde vi få mera pengar över än vad vi har idag! Jag blev så himla glad!
Ska gå o lösa in min trisslott i morgon oxå, byta ut den mot en ny. Vi får väl se om vinstsviten är över nu eller om jag får skrapa fram ytterligare en 25 kronors vinst :)

Nu - Jordan rättsläkare!

5 kommentarer:

  1. It-Madde, hjälp, det har hänt nåt med min blogg, den är helt tom?? När jag loggar in ser jag att allt finns kvar, fast sidan ser tom ut. Que pasa?

    SvaraRadera
  2. Härligt, bra jobbat tjejen :)

    SvaraRadera
  3. Oj jäklars vad du legat i. Det är bra, snart är det dags. Jag kan inte bära så mycket, men du vet att du mer än gärna får ringa när det är målardags :)

    kramar!

    SvaraRadera
  4. Tack för förklaringen Madde - lycka till med trisslotten :) /Lisa

    SvaraRadera
  5. hmmmmm kan inte du komma hit och fippla lte också? *ler*

    Kan du msn:a din ny adress? *ler*

    Håller som sagt alla tummar och skönt att banken hade så najs besked. *ler*

    SvaraRadera