03 januari, 2009

Årets första ridlektion!

Japp, så har jag klarat av årets första ridlektion, eller, i alla fall en del av den. Freyja trampade av sig en sko när vi precis kommit igång med traven så det var slutet på den lektionen för min del :(

Fröken Anna försökte banka på dojjan igen, som Freyja så fint klivit av sig. Men förmodligen tyckte Freyja inte hon skulle bli hammrad på med sadel och träns. Så hon stökade och strulade en hel del. Och till slut tränade hon rumpmusklerna lite o stod lite snyggt på bakbenen.

Vi beslöt oss för o hoppa över o banka på tappskon. Jag är ju rädd om våran fröken!  (ja, om Freyja med för den delen, ifall att hon hade ont)
Men, det gick ju bra så länge jag red i alla fall. Lite stelare i höger än i vänster. Började precis lossna lite i sidan när dojjan... ja... *suck*

Världens bästa Annica fick i alla fall tag i hovslagarlärling Angelica som kunde komma ut redan vid 19 tiden på kvällen och slå på både Stjarna och Freyjas tappskor.
Den här gången skötte sig Freyja mycket bättre, näst intill helt utan anmärkning så nu kan jag rida i morgon igen. Tjohooo! :D

Vi sparar Angelicas nummer för framtida "utnyttjande" :P Hon är färdig hovis här runt april tyckte jag hon sa, och det är ju alltid praktiskt att ha koll på flera hovslagare i närheten.

Det är bra ods på att jag vaknar tidigt i morgon och då kanske jag och Annica tar en sväng i skogen! Det vore mysigt! Länge sedan nu!

Bara skit på teven, tur jag har den här burken o leka med istället

*me love vista*
Kramisar!!

2 kommentarer:

  1. Vilket äventyr det blev i stallet, tur att ni hitta Angelica. Förresten, sorry att jag bara stack utan att säga hej då.. Blev lite hastigt iväg.

    Jag har inte kört så mycket vista, är lite nyfis på det faktiskt :)

    kram!

    SvaraRadera