10 januari, 2009

Appro på årstider...

Det pratas en del nu, om vinter och sommar om väder omslagen hela tiden... Jag lägtar också efter sommaren, men mest längtar jag faktiskt till senvåren. När det börjar bli lagom varmt, innan bromsarna vaknat. Innan solen steker för mycket. Ja, jag längtar till 15 grader i skuggan solsken och ljusa kvällar.

Jag längtar efter slimmad Freyja utan vinterpäls. Jag längtar efter torra mjuka stigar i skogen och lysande gröna träd!

Jag längtar till jag har flyttat klart och all extra tid jag räknar med att få! Jag längtar efter massor av saker. Men jag längtar faktiskt inte efter regn och geggamojja.

Jag kom på för en stund sen att jag ska passa på att longera idag - om det är mjukare på volten. Annars blir det skogen! :D

Nu ska jag gosa med sonen.

Kramisar!

4 kommentarer:

  1. mmm kan inte annat än att hålla med :)
    Varmare och ljusare tack!

    SvaraRadera
  2. Håller verkligen med. Mer sol och värme till folket och isisarna!
    Ja jag är intresseras av en helgkurs med Carro. Kan du höra av dig med detaljer.

    SvaraRadera
  3. Hmm.. Ja det låter ju inte helt fel.. Måste kanske ge mig..

    Latte senare?? :oD

    SvaraRadera
  4. Mm, men tänk på att "Carpe diem" också ;) Försök finna tjusningen i leriga stövlar, geggig volt och slippriga stigar, svårt, men det åskar ju i alla fall inte idag :D

    SvaraRadera