30 januari, 2009

Äntligen helg!

Äntligen är det helg, och det är ett rätt bra tag tills jag behöver visa mig på jobbet igen.
Idag var Rasmus sista dag på det här dagiset. Det var en rätt sentimental mamma som hämtade sonen. Jag har stora problem med "för sista gången" grejjer. Vilket gjorde att jag fällde både en och sjutton tårar.

Fröknarna grät o jag grät. Rasmus förstod ingenting. Han var mest less på att alla fröknarna skulle pussa och krama på honom hela tiden. Fröknarna hade visst varit som plåster hela veckan *fniss*

Vi fick lova att komma tillbaka och hälsa på. Så dom skulle få sig en "dos" Rasmus gos. Jag gillar hans fröknar, en del av dem, ofantligt mycket. Man kan väl få önska att dom skulle börja jobba på Rasmus nya dagis?

Jag hade med mig en blomma och jag hade köpt ett fint kort som Rasmus fick rita en teckning på. Fröknarna blev jätteglada.

Tack och lov förstår inte Rasmus att han ska sluta där. Han är med på att han ska börja på ett nytt dagis, men inte riktigt vad det innebär. Han kommer såklart få massa nya kompisar och det är säkert jättegoa fröknar där också.
Men just nu är det lite tungt för mamman. :(

Nästa vecka är det distansarbete och inskolning på schemat. Och där emellan förhoppningsvis lite målning, tapetsering och annat husfix :) Om någon känner att det suger i målartarmen är det bara o slå en signal. Jag fixar pensel :)

I morgon är det ridlektion! Jag hoppas volten inte är allt för isig!

Kram kram!

3 kommentarer:

  1. Så det blev stora tår- och kramkalaset?
    *kramen*

    SvaraRadera
  2. Fåniga mammor..;)

    Är inte så bra på att måla just nu men jag kan göra en del coola schabloner med magen? *flinar*

    SvaraRadera
  3. Du vet vart du hittar mig. Hjälper till så mycket jag bara kan :) *kramar*

    SvaraRadera