01 januari, 2009

Nytt år - 2009

Ja, nytt år igen. Det är märkligt vad fort tiden går. 2009, Rasmus kommer fylla tre år! Helt galet!

Året avslutades på trevlig hemmafest hos Annica o Joel. Alla barnen var med och det busades glatt och till och från lite för vilt. Rasmus blir helt spattig när han får leka med Sofiabus. Tror vi får se till så dom leker oftare, så han inte blir så vild. :P

Söta barn som sitter stilla i 2 minuter
Sofia, Isabell och Rasmus


Eftersom jag inte är så bra på att skriva så kallade årskrönikor, har jag helt sonika snott den här av Ammi:

1. Har du gjort något du aldrig gjort förut?
Varit i Korea

2. Höll du dina nyårslöften?
Ger aldrig nyårslöften!

3. Blev någon / några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, Mia och Sigge

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov!

5. Vilka länder besökte du?
Korea och Tyskland

6. Mest efterlängtade möte?
Eh, när G-ERP äntligen kickade igång på riktigt!

7. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Massa pengar!

8. Vilket datum från 2008 kommer du alltid att minnas?
Jag är kass på datum!

9. Bästa minnena från sommaren 2008?
Långturerna med Annica i skogen. Veckan i dalarna med Orvar

10. Vad är din största framgång 2008?
Vi får väl se om det blir G-ERP projektet, men det vet jag först till sommaren

11. Största misslykandet?
Kan inte komma på något, någon som har ngt tips ? :)

12. Största misstaget?
Att försöka sälja hus i finanskrisen

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Näe, inte vad jag kan minnas

14. Bästa köpet?
Förhoppningsvis nya huset, annars ligger den lilla svarta bra till hands

15. Träffat någon kändis?
Säkert, men det är inte säkert jag hade koll på det ;)

16. Vad spenderade du mest pengar på?
Nya huset, om det inte räknas, sonen och hästen

17. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Många saker. Att få känna mig uppskattad och behövd gör mig glad.

18. Vilka sånger kommer alltid påminna dig om 2008?
I kissed a girl :P

19. Har någon du känner tagit körkort?
Näe, det tror jag inte, tagit om där emot ;)

20. Var du gladare eller lessnare i år jämfört med tidigare år?
Jag har nog varit lite låt

21. Vad önskar du att du gjort mer?
Skrattat

22. Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig

23. Hur tillbringade du julen?
Lunch hos svärisarna, eftermiddagen och kvällen hos mamma

24. Blev du kär i år?
Ja, i min nya lilla svarta :P

25. Hur många one night stands?
Eh, jag är gift?

26. Favoritprogram?
CSI - Som alltid!

27. Bästa boken?
Millenium trillogin av Stieg Larsson

28. Största musikaliska upptäckten?
Eh, Sonja kanske, vet inte, lyssnar ju mest på radio

29. Något du önskade dig och fick?
Huset sålt ;)

30. Något du önskade dig men inte fick?
Bättre betalt för huset

31. Vad gjorde du på din födelsedag?
Faktiskt nästan ingenting. Låg hemma o slappade

32. Finns det någonting som skulle kunnat göra året bättre?
Mera pengar?

33. Hur skulle du beskriva din klädstil 2008?
H&M style, som vanligt, eller NewYorker kanske?

34. Vad fick dig att må bra?
Mina vänner!

35. Läskigaste upplevelse?
När Freyja inte kunde röra höger framben

36.  Äckligaste upplevelse?
Klarade mig nog ganska bra från äckel i år tror jag

37. Årets fest?
Stallfesten

38. Vad är du mest stolt över 2008?
B-finalen i uppsala!

39. När var du mest nervös?
När jag såg startlistan för Björn Borg Open

40. Där du tillbringat flest helger?
I stallet, utan tvekan

41. Vad fick dig att må dåligt?
Ovissheten när vi skulle sälja huset, eventuella varsel

42. Hur spenderades nyårsafton 2008/2009?
På fest hos Annica och Joel

43. Vem saknar du?
Saknar alltid de jag har förlorat

44. De bästa nya vännerna du träffade?
Maria och jag "hittade" väl varandra i år, och hennes dotter Elli då förståss oxå

45. Ditt mål för 2009
Att i alla fall ha fixat det mesta i nya huset innan julen, så jag kan spendera julen där.

46. Vad längtar du till 2009?
Tills vi flyttat och börjar komma i ordning i nya huset

Nu är det dags att jag publicerar den här innan Annica somnar ;)

I morgon ska vi till Andys lekland med kusin Ida!
Kramisar!

3 kommentarer:

  1. Roligt med lekland. Vart ligger det?

    SvaraRadera
  2. Oj är alla vakna nu eller? :oP
    Bra lista du hitta ;o)

    SvaraRadera
  3. Jag snodde din summering av 2008, nästan :)

    SvaraRadera