19 januari, 2009

Måndag...

Måndag betyder vanligtvis jobba sent och sen stallet. Snart kommer måndagar förmodligen betyda jobba som vanligt, hämta barnet, hem o äta och sen åka till stallet. Jag längtar faktiskt. Inte efter att flytta - men att ha flyttat klart.

Men, med tanke på det äckliga vita skräpet som låg på backen när jag gick från jobbet - och mitt brillianta drag att inte ha snösulor längre - blev det inget stall idag.

Jag kunde bara genom att blunda se hur stora styltorna skulle bli om jag försökt mig på ett ridpass på volten, eller i skogen för den delen. Näe, det är bara o hoppas på att det är borta till på onsdag.

Istället tog jag en snabb sväng förbi Annica och "inledde" vårat hälsosammare liv. (Detta är helt på Annicas bevåg, så ingen tror något annat) Vi mjukstartade med en 20 minuters sträckbändotai på golvet i hennes vardagsrum. Kanske i dagligt tal kallas Pilates eller nått liknande. Min kropp tyckte det hade kunnat heta "den som knakar och klonkar mest vinner"

Nå ja, med lite schysstare mattor och lite träning så ska nog det där gå bra. För det var faktiskt inte så lätt på den där filten som knorvlade ihop sig varje gång jag försökte ligga stilla ;)

Sen, när jag har flyttat klart, när våren kommer och det är ljusare på kvällarna... Då, då ska jag börja bli lite seriös i det där hälsosammare livet ;)

Nu ska jag nog ta mig ett par timmars skönhetssömn. Så jag får se några kilo smalare ut i mina nya kläder i morgon oxå *fniss*

God natt och kram!

3 kommentarer:

  1. Vi var såååå duktiga, nästa gång tar vi entimmesvarianten va?

    SvaraRadera
  2. Annica>> Har du fått träningsdille! Jag försöker fortfarande komma på hur jag ska komma ifrån cykelturerna jag visst lovat... *funderar* ;)

    SvaraRadera
  3. Hmm vita skräpet? Det är ju faktiskt Januari och då ska det vara snö på marken ;)

    Tyckte ni var jättesnygga när ni låg å vifta med benen :D Sååå duktiga!

    SvaraRadera